جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ اختتامیه سومین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های‌مسجددرکاشان

حوزه/ امام جمعه کاشان با بیان اینکه در تئاتر سبک دینی بانمایش خصوصا در قالب نمایش به نسل جدیدمنتقل شود گفت: انتقال سبک دینی در قالب تئاتر و نمایش نقطه مقابل تمدن غرب می باشد چرا که آنها طمع را گسترش می دهند ولی سبک زندگی دینی ایثار را گسترش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان شامگاه شنبه 31 شهریور 1403در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های‌ مسجدهمراه با گرامیداشت هنرمند شهید علیرضا شبانی و جشن میلاد با سعادت حضرت محمدمصطفی (ص) و امام جعفرصادق (ع) که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، حوزه هنری و بسیج هنرمندان کاشان در فرهنگسرای مهر این شهربرگزار شد، اظهار داشت: ازنگاه رهبرمعظم انقلاب اسلامی مهمترین پایگاه دین مساوی با مسجد است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم حفظ مسجد به عنوان مهمترین پایگاه دین تاکیدکرد و افزود: براساس آیات قرآن پیوسته دشمنان با مومنین مبارزه می کنند تا دست از دین شان بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: امام جماعت مسجد، بسیج ، پایگاه فرهنگی و هیئت امناء مساجد به صورت جداگانه باید به وظیفه خود نسبت به حفظ پایگاه مسجد عمل نمایند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد مدنی فرزند مرحوم آیت الله رضا مدنی کاشانی بعد از انقلاب بحث تئاتر را در مسجد پایه گذاری کرد گفت: این کار«بچه های مسجد»به عنوان یک سنت حسنه برای اولین بار در کاشان با حضور هنرمندان دراین عرصه پایه گذاری شدکه تاکنون ثمرات فروانی را در بر داشته است.

امام جمعه کاشان افزود: تفاوت کسی که تئاتر کار می کند با کسی که فیلم بازی می کند در این است که در فیلم کار بازیگرچندین بار تکرار می شود ولی در تئاتر بازیگر به علت اعتماد به نفس برنامه را به صورت زنده اجرامی کند در نتیجه تاثیرگذاری آن نیز بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه در تئاتر سبک دینی با نمایش خصوصا در قالب نمایش به نسل جدید منتقل می شود گفت: انتقال سبک دینی در قالب تئاتر و نمایش نقطه مقابل تمدن غرب می باشد، چرا که آنها طمع را گسترش می دهند ولی سبک زندگی دینی ایثار را گسترش می دهد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی یک نمونه کوچکی از جامعه مهدوی بود که به نمایش گذارده شد گفت: یکی از مهمترین فیلم سازان غربی را برای ستاختن فیلمی که بتواند زیبایی های اربعین را به نمایش بگذارد به تهران دعوت شد گفت غرب به من اجازه چنین نمایش هایی را نمی دهد چرا که اگر اربعین به دنیا شناسانده شود تمدن غرب فرو می ریزد، در پاسخ این علت گفت تمدن غرب می گوید سودببر تا لذت ببری ، اربعین می گوید سودبرسان تا لذت ببری.

انتهای پیامبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha